چزایی که از debian تا حالا یاد گرفتم

اگه لینوکس دوس داری و نوبی شاید دردت خورد

چزایی که از debian تا حالا یاد گرفتم

اگه لینوکس دوس داری و نوبی شاید دردت خورد

خوب من خیلی تازه debian ریختم رو لپ تاپم و مث سگ نوبم
واسه همین دارم یاد می گیرم
هر چیزی که یاد گرفتم دوس دارم بذارم رو وبلاگ شاید به درد یه نوب سگ دیگه بخوره

پیوندها
  • ۰
  • ۰


سلام

امروز می خواستم جاوا نصب کنم

اول intellij idea می خواستم (‌یه IDE برای کد زدن و اجرا کردن تو جاوا)

دانلود کردم بعد دیدم jdk می خواد

بعد یه سری چیز باحال یاد گرفتم

یکی این که یه فولدر هست به اسم

/opt که واسه ریختن نرم افزارا استفاده می شه

یه چیزی مثل program files توی ویندوز

اگه نیست باید بسازیدش مثل

mkdir /opt

بعد مثلا الان jdk رو توی اینجا ریختم

mkdir /opt/jdk

بعد یکی این که می شه اینجوری یه فایل رو از حالت زیپ در آورد
tar -zxf jdk-8u5-linux-x64.tar.gz -C /opt/jdk

که طبیعتا قسمت آخرش مقصد

در نهایتم اینجا خیلی خوب توضیح داده بود بقیه ی نصبو

  • ۹۳/۰۹/۲۲
  • محمدامین قیاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی