چزایی که از debian تا حالا یاد گرفتم

اگه لینوکس دوس داری و نوبی شاید دردت خورد

چزایی که از debian تا حالا یاد گرفتم

اگه لینوکس دوس داری و نوبی شاید دردت خورد

خوب من خیلی تازه debian ریختم رو لپ تاپم و مث سگ نوبم
واسه همین دارم یاد می گیرم
هر چیزی که یاد گرفتم دوس دارم بذارم رو وبلاگ شاید به درد یه نوب سگ دیگه بخوره

پیوندها
  • ۰
  • ۰

سلام به همگی

شب خوش

خوب امروز به گا رفتم

مجبور شدم ویندوز بریزم بعد debian ام طبیعتا پرید

بعد حالا مجبور بودم یه سری چیز یاد بگیرم

که اینا رو توی این دو تا پست می گم

وقتی می خوایم به یه درایو دسترسی داشته باشیم می تونیم مثلا یه فولدر بسازیم به اسم kossher

بعد بگیم

mkdir /kossher

mount /dev/sda# /kossher

بعد حالا kossher توش فایلای توی sda# رو نشون می ده که sda# نشون دهنده ی یه درایوه و # باید یه عدد باشه

مثلا

mount /dev/sda5 /kossher به ما می گه دروایو شماره 5

قدیما درایوا از 0 شروع می شده مث که الان از 1 شروع می شه یه سری جاها

بعد خلاصه این که sda بدون عدد هم منظور خود هارده و به اولین خونش اشاره داره

بعد مثلا این که وقتی لپ تاپ روشن می شه از کجا سیستم عامل پیدا بشه و چجوری شروع بشه توی sda یعنی اول هارد نوشته شده

مثلا من خودم grub دارم که اونجا ریخته شده

  • ۹۳/۱۰/۰۱
  • محمدامین قیاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی