چزایی که از debian تا حالا یاد گرفتم

اگه لینوکس دوس داری و نوبی شاید دردت خورد

چزایی که از debian تا حالا یاد گرفتم

اگه لینوکس دوس داری و نوبی شاید دردت خورد

خوب من خیلی تازه debian ریختم رو لپ تاپم و مث سگ نوبم
واسه همین دارم یاد می گیرم
هر چیزی که یاد گرفتم دوس دارم بذارم رو وبلاگ شاید به درد یه نوب سگ دیگه بخوره

پیوندها
  • ۰
  • ۰

خوب من از اینجا یاد گرفتم یه چیزای خوبی

یه سر بزنید

کلیتش اینه

اول باید پیدا کنید ببینید توی کدوم درایتون لینوکس نصبه

بعد این جاییه که شما یه فایل که احتمالا ۲ حرف اولش vm هست دارید توش

مثلا واسه من اینه

vmlinuz-3.2.0-4-amd64

بعد اینو چجوری پیدا می کنیم؟ خوب یه CD از اینا که توش لینوکس داره بدون نصب میاد می ذاریم اول

بعد میایم می ریم همه درایوا رو نگا می کنیم ببینیم توی کدوم یه همچین فایلی هست

واسه همین می تونید اینجوری دونه دونه درایوا رو باز کنید

mkdir /x

mount /dev/sda1 /x

ls vm*

اگه خواستید ببینید کلا چه درایوایی دارید بزنید

fdisk -l

بعد باید از اون درایو گراب رو نصب کنید

partition=/dev/sda4 drive=/dev/sda

(فرض شده که vm توی sda4 پیدا شده)

grub-install --root-directory=/x $drive

که این به این معنیه که بریزتش grub رو اول هارد

به اون قسمت از هارد MRB می گن

  • ۹۳/۱۰/۰۱
  • محمدامین قیاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی